Časté dotazy

 
Níže naleznete odpovědi na nejčastější dotazy. Pokud odpověď nenaleznete ani zde, neváhejte nás kontaktovat, rádi Vám s čímkoliv pomůžeme. 
 
  1. Jak zjistim svou velikost prstenu?
  2. Nabízíte i zkušební měrky?
  3. Rovná nebo zaoblená vnitřní strana prstenu?
  4. Jak správně měřit s našimi měrkami?
  5. Jak vrátit zapůjčené měrky?
  6. Jak si u nás objednat?
  7. Nenašli jsme prsten na našem e-shopu?
  8. V nabídce máte prsten ve velikosti 59, ale potřebuji větší/menší.
  9. Nejsem si jistý, jakou zvolit tloušťku nebo šířku prstenu.
  10. Po zadání objednávky mi nepřišla faktura.
  11. Platí se záloha?
  12. Jak se mam objednat na schůzku a co mě tam čeká?
  13. Chci si objednat – kam napsat požadované parametry?
  14. Nabízíte rytí do prstenů?
  15. Co je to doživotní servis?
  16. Jak dlouho trvá výroba?
  17. Přišel mi prsten, ale nesedí mi. Co s tím?
  18. Vypadl mi kámen z prstenu.
  19. Chceme něco, co v nabídce nemáte.
  20. Zčernal mi stříbrný prsten, co s tím?
  21. Ztratil/a jsem prsten.
  22. Nepřišlo mi potvrzení objednávky.
 
 
 

1. Jak zjistim svou velikost prstenu?

Nejspolehlivější způsob je stavit se u nás v Ostroměři. Prsty vám změříme, ukážeme naši práci a můžete si vše vyzkoušet. Jen prosíme, domluvte si předem termín návštěvy.

Co rozhodně nedoporučujeme je měřit prst provázkem, papírem, krejčovským metrem nebo jinými domácími metodami. Tyto způsoby jsou nepřesné a často vedou k omylům.

Další možností je zajít do nejbližšího zlatnictví. Důležité ale je, aby měřicí kroužky byly podobně široké jako vaše budoucí prsteny – úzký prsten sedí na prstu jinak než široká obroučka. Rozdíl udělá i tvar vnitřního profilu (rovný × zaoblený).
Mějte na paměti, že běžní zlatníci často nemají tak širokou nabídku měrek a za toto měření si zřejmě naúčtují nějaký poplatek.

Pokud se vám ke zlatníkovi nechce, můžete si objednat naše měrky, viz. další otázka.

📖 Více informací získáte v našem článku Jak změřit velikost prstenu

zpět

 

2. Nabízíte i zkušební měrky? 

Ano. Pokud si nejste jistí svou velikostí, rádi vám zapůjčíme testovací sadu měrek
Máme je v různých šířkách, s rovnou i zaoblenou vnitřní stranou. Vyberte si takovou šířku, jakou plánujete u svého budoucího prstenu.

U prstenů s kameny nebo prstenů kombinujících více materiálů doporučujeme ověřit velikost ještě našimi kovovými měrkami – jsou ještě přesnější. Pro atypické tvary (např. modely Forever nebo Siona) nabízíme i speciální atypické kovové měrky.

Jak to probíhá?

  • Objednáte si vhodné měrky, vyberete dopravu a provedete platbu.
     
     
  • Měrky vám pošleme domů.
  • Po vyzkoušení nám je pošlete zpět (u atypických měrek si je necháváte, ty se nevrací).
  • U běžných měrek vám jejich cenu (bez poštovného) odečteme z objednávky prstenu nebo vrátíme na účet.

📖 Více se dočtete v našem článku Jak změřit velikost prstenu pomocí sady měrek

zpět

 

3. Rovná nebo zaoblená vnitřní strana prstenu?

Jednoduchá odpověď bohužel neexistuje – záleží na tvaru prstů i na šířce prstenu.
Obecně se vnitřní zaoblení doporučuje hlavně u širších prstenů, protože lépe „dýchají“ a kůže pod nimi se méně potí.

Ale každému sedí něco jiného, a proto je nejlepší si to osobně vyzkoušet. Pokud k nám nemůžete přijet, využijte naše měřicí sady.

Jak na to:

  • Vyzkoušejte dva kroužky ve stejné velikosti – jeden s rovnou a druhý se zaoblenou vnitřní stranou.

  • Ten se zaoblením vám většinou bude působit o něco volnějším dojmem.

Proto doporučujeme objednat od stejné šířky oba typy měrek a vybrat podle pocitu, co je pro vás pohodlnější.

 zpět

 

4. Jak správně měřit s našimi měrkami?

Pro pohodlnější zkoušení můžete měrku klidně sundat z lanka – jen ji potom prosíme navlečte zpět ve stejném pořadí čísel.

Správná velikost je taková, kdy:

  • Měrku nasadíte bez větší námahy.

  • Při sundávání ji lehce „vyvikláte“, ale nesklouzne úplně volně.
  • Není to bolestivé, ale ani příliš volné.

Tipy pro přesnější měření:

  • Zkoušejte měrku v různou denní dobu – ráno mohou být prsty nateklejší než večer.

  • Testujte několik dní po sobě, protože i počasí nebo teplota ovlivňují, jak měrka sedí.

 zpět

 

5. Jak vrátit zapůjčené měrky??

Měrky zabalte do obálky a přiložte k nim číslo objednávkyváš e-mail. Pošlete je ideálně pojištěně na adresu:

Kredum Art – Jan Král
T. G. Masaryka 318
Ostroměř 507 52

Prosíme, neposílejte nám měrky na dobírku! Takové zásilky nepřijímáme.

Jakmile dorazí, dáme vám vědět, že jsou v pořádku zpátky.
Částku za jejich zapůjčení (bez poštovného) vám odečteme z objednávky prstýnků nebo pošleme na váš bankovní účet.

Toto však platí pouze pro běžné měrky. Atypické měrky jsou kvůli svému tvaru nevratné !!!

zpět

 

6. Jak si u nás objednat?

Máte hned několik možností, takže si vybere každý:

Pohodlně přes e-shop

Na www.kredum.cz vyberte produkt, vložte ho do košíku, zvolte dopravu, platbu a dokončete objednávku.

  • Prsteny: U každého prstenu najdete rozevírací seznam parametrů, které je potřeba vyplnit – velikost, šířku a tloušťku (pokud je jen jedna možnost, je to dáno typem prstenu). Někdy je potřeba uvést i profil nebo povrchovou úpravu – to napište do poznámky k objednávce. Pole pro poznámky je buď přímo u produktu, nebo (u většiny produktů) až ke konci objednávky. Požadované parametry jsou uvedeny u každého prstenu zvlášť.
  • Ostatní šperky – pokud je potřeba něco upřesnit (např. požadovaný rozměr, povrchová úprava apod.), napište nám to také do poznámky.

Když bude v objednávce něco chybět, ozveme se a doladíme detaily.

E-mailem

Pošlete nám poptávku na obchod@kredum.cz a my vám pošleme odkaz na rezervovaný produkt, který si snadno objednáte.

Osobně

Rádi vás uvidíme na osobní schůzce – jen je potřeba se předem domluvit.

Telefonicky

Zavolejte na +420 732 597 991 a pomůžeme vám produkt na e-shopu rychle najít.

zpět

 

7. Nenašli jste prsten na našem e-shopu?

Napište nám na obchod@kredum.cz a my vám poradíme, kde ho najít, nebo vám rovnou připravíme rezervovaný odkaz pro objednání.
To platí i pro atypické prsteny a šperky na zakázku, které běžně v nabídce nemáme.

zpět

 

8. Našel jsem skladový prsten ve velikosti 59. Je možné ho vyrobit i v jiné velikosti?

Ano. Nejprve zkuste do vyhledávače na našem e-shopu zadat název prstenu.
Měl by se zobrazit produkt, u kterého je uvedeno, do kdy ho dokážeme vyrobit.
Tam si v objednávce jednoduše zvolíte požadovanou velikost.

Nemůžete ho najít? Napište nám na obchod@kredum.cz a my vám poradíme, kde ho najít, nebo vám rovnou připravíme rezervovaný odkaz pro objednání.

zpět

 

9. Nejsem si jistý, jakou zvolit tloušťku nebo šířku prstenu

Tloušťka prstenu se obvykle volí ve třech variantách:

  • slabý – do 1,5 mm

  • střední – 1,5–2 mm
  • silný – nad 2 mm

Pokud si nejste jistí a chcete rozhodnutí nechat na nás, políčko pro výběr tloušťky nechte prázdné.
Nejčastěji volíme střední tloušťku, protože dává do budoucna větší prostor pro případné zvětšení či zmenšení prstenu.
Výjimkou jsou zlaté prsteny, které se většinou vyrábí slabší (do 1,5 mm).
U prstenů s kamenem se tloušťka vždy přizpůsobuje výšce kamene.

📖 Více informací najdete v našem článku Jak zvolit tloušťku prstenu.

Šířka prstenu se běžně pohybuje mezi 3–7 mm, ale u některých modelů může být i užší nebo širší.
Lze ji volit po 0,5 mm. Záleží hlavně na osobním vkusu – ženy často volí 3–5 mm, muži 5–7 mm.

📖 Více se dočtete v našem článku Jakou zvolit šířku prstenu.

zpět
 
 

10. Po zadání objednávky mi nepřišla faktura

Nebojte, je to v pořádku. 😊
Fakturu posíláme až po dokončení výroby, a to společně s náhledovými fotkami hotového produktu.

Výjimkou jsou prsteny nebo šperky ze zlata či kombinující více materiálů - v tomto případě fakturu vystavíme hned po obdržení objednávky a požádáme vás o zálohu 50 % z celkové částky.

zpět
 
 

11. Platí se záloha?

Zálohu ve výši 50 % z celkové částky vybíráme jen při objednávce zlatých nebo kombinovaných prstenů či šperků.
U ostatních produktů fakturu posíláme až po dokončení výroby, společně s fotkami hotového výrobku.

 

12. Jak se mam objednat na schůzku a co mě tam čeká?

Na schůzku je potřeba se dopředu objednat, protože máme v provozovně jen jednu místnost pro návštěvy.
Termín si můžete domluvit:

Kdy objednáváme schůzky:

  • Po–Pá: 8:00–15:00

  • So: 8:00–12:00

Poslední schůzka začíná vždy hodinu před koncem pracovní doby.

Jak to probíhá:
Schůzka trvá zhruba hodinu. Budeme se vám plně věnovat – ukážeme vám naše šperky, změříme velikosti prstů a zodpovíme všechny vaše dotazy.

V případě závazné objednávky na schůzce nevybíráme zálohu ani žádnou platbu předem.

Potkat se můžeme:

  • Osobně v naší provozovně v Ostroměři (nedaleko Hořic)

  • Online, pokud to máte z ruky
zpět
 

13. Chci si objednat – kam napsat požadované parametry?

Všechny potřebné parametry pro výrobu prstenu či šperku uveďte přímo v objednávce na e-shopu – buď pomocí rozevíracích seznamů, nebo do poznámky k objednávce. Pole pro poznámky je buď přímo u produktu, nebo (u většiny produktů) až ke konci objednávky.
Pokud nám bude něco chybět, ozveme se vám e-mailem a vyzveme k doplnění.

Prsteny
U každého prstenu najdete rozevírací seznam parametrů, které je potřeba vyplnit – velikost, šířku a tloušťku (pokud je jen jedna možnost, je to dáno typem prstenu).
Někdy je potřeba doplnit i profil nebo povrchovou úpravu – to napište do poznámky.
Požadované parametry jsou vždy uvedeny u každého prstenu zvlášť.

Ostatní šperky
U ostatních šperků rozevírací seznamy obvykle nejsou. Pokud je potřeba něco upřesnit (např. požadovaný rozměr, povrchová úprava apod.), napište nám to do poznámky.

zpět
 

14. Nabízíte rytí do prstenů?

Ano, nabízíme tři typy rytí:

Počítačové rytí

  • Cena je paušální do 15 znaků.

  • Na výběr jsou 3 styly rytí: šrafovaně, obrysemjednoduchou čárou.
  • V produktu je k nahlédnutí 20 fontů, ze kterých si můžete vybrat.
  • Pokud budete chtít jiný font, je potřeba, aby byl volně dostupný, nebo nám jej můžete zaslat.

Rytí šablonou

  • Cena je uvedena za jeden znak.

  • K dispozici jsou 4 šablony s různými typy písem a velikostí (vše je uvedeno u produktu).
  • Pokud chcete kombinovat malá a velká písmena, ideálně zvolte šablonu č. 1 a č. 4.

Ruční rytí

  • Cena je uvedena za jeden znak.

  • Prosíme o upřesnění: psací/tiskací písmo, velká/malá písmena.

Nejčastěji se rytí provádí na vnitřní stranu prstenu, ale u některých typů prstenů, které mají plochý povrch nebo vhodnou plošku, lze udělat rytí i z vnější strany.

Kromě textudatumu umíme vyrýt také obrázek (počítačem nebo ručně), otisky prstů, různé symboly a znaky. Velmi oblíbené je rytí hor, které může být jemnější nebo hrubší. Vyrýt můžeme také srdíčko, či jiné dekorativní motivy.

Pokud máte konkrétní přání, kontaktujte nás prosím předem a domluvíme se.

 

15. Co je to doživotní servis?

Pro většinu našich šperků z drahých kovů, damaškové oceli, titanu a chirurgické oceli poskytujeme doživotní servis zdarma.
Existují ale výjimky, kdy u konkrétního šperku nelze některé úpravy provést – proto s námi vždy předem konzultujte, co potřebujete.

Šperky, na které se vztahuje doživotní servis zdarma, jsou označeny přímo v popisu produktu.
U šperků, kde tato služba uvedena není, se někdy lze na obnovení vzhledu či jiné úpravě také domluvit – záleží na specifických vlastnostech daného kusu.

Všechny naše šperky lze vyčistit v ultrazvuku.
Tento proces odstraní nečistoty z usazenin (např. prach, mouka, maz) a váš šperk tak bude zase krásně čistý..
Čištění ultrazvukem nabízíme zdarma i pro šperky bez uvedeného doživotního servisu.

📖 Více informací najdete v našem článku Doživotní servis prstenů a šperků.

zpět
 

16. Jak dlouho trvá výroba?

Výroba trvá obvykle 2 až 8 týdnů, podle náročnosti prstenu či šperku.
U každého produktu najdete v parametrech uvedenou aktuální dostupnost.

Prodlužující faktory:

  • Svatební sezóna – v hlavní sezóně se může doba výroby prodloužit o cca 1 týden.

  • Osazení kamene

    • Pokud si objednáte zvlášť osazení kamene, které není součástí vybraného produktu, prodlouží se výroba o cca 1–2 týdny.

    • Pokud produkt již kámen obsahuje (např. prsten se safírem), doba osazení je započtena v celkové době výroby a již se neprodlužuje.

  • Rytí

    • Ruční rytí: + cca 2 týdny

    • Počítačové nebo šablonové rytí: + cca 2 pracovní dny

Expresní výroba
Pokud na šperk spěcháte a naše kapacita to dovolí, je možné domluvit dřívější dodání.
V takovém případě účtujeme expresní příplatek, jehož výše závisí na zkrácení výrobní doby.
Máte-li o expresní výrobu zájem, kontaktujte nás předem.

zpět

 

17. Přišel mi prsten, ale nesedí mi. Co s tím?

Pokud Vám prsten velikostně nevyhovuje, napište nám prosím na e-mail obchod@kredum.cz.

Nejprve potřebujeme vědět, o kolik je Vám prsten větší nebo menší. K tomu Vám můžeme zaslat měrky na přesné změření prstu. Poté, pokud to konstrukce a materiál prstenu umožňuje, Vám jej zmenšíme nebo zvětšíme.

Možnosti úpravy závisí na konkrétním typu prstenu a na tom, jak velká změna velikosti je potřeba. Ne u všech typů prstenů je úprava velikosti možná. Některé materiály či designy dovolují změnu jen v omezeném rozsahu, případně vůbec.

📖 Více informací o možnostech a limitech úprav velikostí najdete v našem článku Doživotní servis prstenů a šperků. 

 

18. Vypadl mi kámen z prstenu

V takovém případě nás prosím kontaktujte na e-mail obchod@kredum.cz.
Poté nám prsten zašlete na naši adresu: Kredum Art – Jan KrálT. G. Masaryka 318, Ostroměř 507 52. Po jeho přezkoumání Vás budeme kontaktovat s návrhem řešení.

  • Záruka 2 roky na osazení kamene
    Pokud kámen vypadne do 2 let a nedošlo k mechanickému poškození (náraz, pád apod.), osadíme Vám nový kámen zdarma.
    Pokud zjistíme, že ke ztrátě či rozbití kamene došlo v důsledku nárazu, je nové osazení možné, ale již za poplatek.

  • Po uplynutí záruky
    Pokud kámen vypadne nebo se rozbije po více než 2 letech od osazení, lze jej samozřejmě osadit znovu, ale vždy za poplatek.

zpět

 

19. Chceme něco, co v nabídce nemáte 

Šperk na zakázku je takový, který nenajdete v naší stálé nabídce na e-shopu a který je vyrobený podle konkrétních představ zákazníka. Pokud máte zájem o takový prsten či šperk, kontaktujte nás prosím na e-mail obchod@kredum.cz.

Pro lepší představu nám zašlete fotografii nebo náčrtek a uveďte také informace o materiálu, velikosti a případně dalších požadovaných parametrech.

Zakázková výroba spadá do kategorie individuální tvorby, a proto se u ní může lišit jak cena, tak i doba dodání oproti standardní nabídce. O všem vás budeme informovat předem.

zpět

 

20. Zčernal mi stříbrný prsten, co s tím?

Stříbrné šperky jsou na údržbu nejnáročnější, protože časem černají. Tento jev není závadou šperku, ale jeho přirozenou vlastností, a proto není důvodem k reklamaci.

Jak šperk vyčistit doma:

  • Nejjednodušší je použít jedlou sodu - do plastové misky dejte kousek alobalu, přidejte lžíci sody a zalijte teplou vodou. Šperk ponořte na pár minut, poté opláchněte pod vodou a vyleštěte jemným hadříkem.

  • K přeleštění doporučujeme speciální hadřík na stříbro.
  • Při silnějším zčernání použijte speciální čisticí lázeň na stříbro, kterou běžně koupíte v drogerii.

Možnost čištění u nás:
Můžete prsten také zaslat na naši adresu do Ostroměře. Vyčistíme ho ve speciálním čističi a ultrazvuku v rámci servisu zdarma (hradíte pouze poštovné).

Jak předejít černání:
Černání lze výrazně omezit pokrytím tenkou vrstvou rhodia. Prsten si tak déle zachová svůj lesk a rhodium navíc zvyšuje odolnost šperku. Tuto úpravu lze v případě potřeby opakovat.

📖 Více o péči o šperky se dozvíte v našem článku Péče o prsteny a šperky.

zpět

 

21. Ztratil/a jsem prsten

Pokud jste prsten ztratili, prosím kontaktujte nás na e-mailu obchod@kredum.cz. Chápeme, že je to nepříjemná situace, a proto Vám rádi vyrobíme duplikát prstenu.
Na jeho výrobu poskytujeme slevu 10 % z aktuální ceny na e-shopu.

Pokud znáte číslo původní objednávky, uveďte ho prosím v e-mailu - usnadní nám to dohledání potřebných informací.

zpět

 

22. Nepřišlo mi potvrzení objednávky

Nejprve prosím zkontrolujte svou e-mailovou schránku, zda potvrzení o přijetí objednávky nespadlo do složky Spam či Hromadné. Doporučujeme také zkontrolovat, zda jste při objednávce zadali správně svou e-mailovou adresu.

Pokud e-mail nenajdete, je pravděpodobné, že objednávka nebyla na našem e-shopu úplně dokončena.

Pokud se Vám během několika dní nikdo z našich obchodníků neozve, kontaktujte nás prosím na e-mailu obchod@kredum.cz. Do zprávy uveďte, o jaký prsten či šperk máte zájem, a společně objednávku vytvoříme.

 zpět

Nahlédněte do výroby snubních prstenů

Přehrát video